Optymalizacja i pozycjonowanie strony WordPress

Napisanie ciekawej treści w poście to tylko połowa sukcesu. Ramię w ramię z jakością pisanej treści idzie optymalizacja i pozycjonowanie strony WordPress. Dla lepszej widoczności należy zoptymalizować treść pod algorytmy wyszukiwarek. Da nam to większy zasięg, więcej odwiedzin, większą popularność i przede wszystkim czytelność.

Jak poprawić Optymalizacja i pozycjonowanie strony WordPress.?

Optymalizację i pozycjonowanie strony WordPress należy zaczynać u źródła – w końcu to wyszukiwarki indeksują i pozycjonują nasze strony. Pisząc treści na blog, czy post na social media należy brać pod uwagę preferencje czytelnika i zarazem pod algorytmy wyszukiwarek. Przedstawiam darmowe narzędzia do pozycjonowania.

Darmowe narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych:

Darmowe narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych pokażą trendy, zasugerują podobne frazy. Co to jest słowo kluczowe? To treść, jaką wpisujemy do wyszukiwarki. Według niej porównywane są wyniki i wyświetlane na stronie z wynikami wyszukiwań. Dlaczego słowa klucze (keywords) są takie ważne? Otóż, jeśli chcemy coś znaleźć w Internecie, najczęściej wysyłamy do przeglądarki zapytanie o listę interesujących nas stron w formie pytania, zdania, fragmentu tekstu. Optymalizacja i pozycjonowanie strony zwraca nam listę indeksowanych stron. Czym wyższa pozycja, tym większe szanse na kliknięcie. Dlatego optymalizacja i pozycjonowanie strony jest taka istotne.

Pisząc tekst należy po pierwsze treść dopasować do tych zapytać, aby nas było można łatwo odnaleźć. Dopasowanie nagłówków, treści, a nawet opisów obrazków do zapytań ma duże znaczenie. Tak więc optymalizacja i pozycjonowanie strony WordPress, słowa kluczowe są istotne głównie dlatego, że często użytkownik, wyszukuje treści treści wpisując w wyszukiwarkę całe zdanie. Dlatego warto znać trendy i często wyszukiwane frazy. Warto podzielić interesujące nas słowa kluczowe na główne i poboczne.

Nagłówki SEO w Optymalizacji i pozycjonowaniu strony WordPress.

Jaki nagłówek do posta i na tytuł strony? Jaki powinien być tytuł zoptymalizowany pod SEO? To proste! Musi być praktyczny, możliwie krótki. Idealny nagłówek pasuje także do często wyszukiwanych fraz w wyszukiwarkach. Jak przemawiać do czytelnika, zachęcać do dalszego czytania? Jak zwiększyć zaangażowanie czytelników i zasięg? Zasada jest taka sama, jak przy pisaniu CV. Krótko (do około 55 znaków) i konkretnie, i przede wszystkim ciekawie.

Średnio 20% czyta tekst pomiędzy nagłówkami, oceniają zawartość akapitów po paru sekundach poświęconych na przeczytanie nagłówka. To on decyduje czy ktoś kliknie w nasz link, czy post zostanie polubiony lub udostępniony dalej. Dlatego takie istotne jest dołożenie wszelkich starań, aby w ciągu kilku sekund zaciekawić, zaangażować i zachęcić do dalszego czytania. To taka sama reguła, jak z miniaturką na Youtube, albo postem na Instagramie. Bo jeśli tytuł jest nudny, to treść prawdopodobnie też taka będzie. Ciekawy tytuł angażuje czytelników do dalszych akcji, jest zarazem przyjazny wyszukiwarkom i zwiększa czytelność.

Jak dobrać słowa kluczowe, jakie słowa kluczowe wybierać?

Dobrą praktyką jest używanie przykuwających uwagę fraz, przymiotników, które zarazem opisują treść w akapicie. Na przykład coś w stylu „jak szybko zmienik koło w samochodzie”. Jak zoptymalizować nagłówek? Jakie nagłówki pod SEO? Już odpowiadam! Jak już mamy słowa kluczowe, rozbijmy nagłówki na dwie części:


  • Na główną: „jak zmienić koło” – mamy tutaj określony główny wątek, zawierający kluczowe dane
  • Na dodatkową „szybko w samochodzie <<marka>>” – mamy tutaj chwytliwy przymiotnik, opisujący jak i o czym będziemy czytać, a nawet szczegółowe precyzujące informacje, jeśli podamy model.

Linki internetowe w SEO

Mamy już słowa kluczowe, mamy tytuł, kolejna rzecz, która nam pomoże osiągnąć szczyt w wyszukiwarce to adres URL. Adresy URL czytają nie tylko roboty wyszukiwarek, ale także ludzie. Widoczny w wynikach wyszukiwania, także służy do informowania, przyciągania uwagi i indeksowa. To ważna pozycja w optymalizacji i pozycjonowaniu strony WordPress

Co za tym idzie? To kolejne narzędzie, które możemy wykorzystać do optymalizacji i pozycjonowania. Optymalna długość to 50-80 znaków, słowa poprzedzielane znakami zwiększającymi czytelność (tj. „-„, „_”). Krótkie i czytelne, angażujące, tak jak nagłówek. Na szczęście WordPress robi to całkiem dobrze za nas.

Optymalizacja stron internetowych pod SEO

Przejrzystość, czytelność, estetyka, design. Techniczno – estetyczny mezalians, tu taj musimy połączyć techniczny pedantyzm i delikatne odczucia użytkownika. Optymalizacja stron wordpress jest dużo łatwiejsza, dzięki wtyczkom (np. Yoast SEO). Przez oko do serca, tak w dzisiejszych czasach rozgrywa się te karty. Aby uatrakcyjnić wygląd strony używaj:

  • wypunktowania i numeracji
  • cytowania
  • wyróżnień (kursywy, pogrubienia)
  • nagłówki
  • linki
  • ciekawa grafika

To wszystko, aby tekst był atrakcyjny dla oka i użytkownik czerpał przyjemność i nie nudził się. Czytanie powinno być dynamiczne, okraszone grafikami, listami, kursywami i cytatami. Wszystko oczywiście w granicah zdrowego rozsądku. Najpierw piszemy dla naszych czytelników, później dla SEO, na końcu make-up. We wstępie umieścić wpleść najważniejsze frazy ze słowami kluczowymi. Należy pamiętać, aby przede wszystkim pisać ciekawie.

Wstęp to decydująca część naszej strony, robi nam pierwsze wrażenie na czytelnikach. To od tego fragmentu płynie cały czar, dzięki któremu czytelnik zakocha się w naszym tekście.

Nagłówki w najprostszy i estetyczny sposób dzielą tekst na rozdziały, zwiększają czytelność, wzbogacają treść. Nagłówki są też idealnym miejscem do wykorzystania fraz i słów kluczy.

Linki w optymalizacji i pozycjonowaniu strony WordPress

Dobrze napisane odnośniki ułatwiają nam pracę, zwiększają czytelność i skracają tekst o treści, które z łatwością mogą być wyodrębniane i powielane. Linki dobrze jest, aby tekst odnośnika był krótki i jednoznaczny. Wtedy zachęca do kliknięcia, rozwija naszą treść i uzupełnia. Ważne jest aby to były linki zarówno prowadzące na zewnątrz naszego bloga, jak i te odnoszące się do innych naszych postów. Dlatego, że wyszukiwarki uważają cel odnośnika (np. jako inny nasz post, czy stronę), jako istotne źródło informacji. Dobra praktyka to minimum 3-4 linki w treści, przy czym pamiętać trzeba o tym, by linki zewnętrzne były otwierane w nowej karcie.

Opis w pozycjonowaniu strony WordPress

Opis strony to krótki tekst pojawiający się pod tytułem strony na stronie z wynikami wyszukiwania. Właśnie po przeczytaniu opisu użytkownik będzie wiedział, czy treść odpowiada jego zapytaniu. Dlatego opis strony jest kolejnym ważnym krokiem, którego nie możemy zaniedbać.

Optymalizacja grafiki w SEO

Grafika na stronie, po pierwsze powinna być legalna, aby nikt nie mógł posądzić nas o plagiat, czy kradzież własności intelektualnej. Najlepiej własna grafika, własne zdjęcia. Dodatkowo konieczne jest nadanie nazwy pasującej do kontekstu i adekwatnego opisu. Dzięki optymalizacji grafiki pod SEO, więcej osób ją zobaczy. Co raz popularniejsze jest używanie wyszukiwania grafiki, to także ważne źródło kliknięć na nasz blog. Pamiętaj, aby grafika była dostosowana do urządzeń mobilnych.

Ostatnie kroki

Sprawdzenie wszystkiego buduje nam zaufanie do czytanej treści. Nikt nie lubi niedziałających linków, albo błędu 404. Jeśli napisaliśmy treści, sprawdziliśmy je, linki, grafiki i jesteśmy pewni, że wszystko działa – możemy teraz zadać sobie pytanie – czy to wystarczy? Nie. Zostało podpisywanie postów i oznaczanie autora. Zyskujemy tym krokiem dodatkowo kolejne linki (mail do autora lub strony o autorze), budujemy pewną świadomość, że nasze posty pisze człowiek, ekspert. Dodatkowo angażujemy autora, umożliwiamy wyszukanie w wyszukiwarce jego treści.

Udostępnianie swoich treści na mediach społecznościowych nie tylko zwiększy nasz zasięg i wartość naszej strony w oczach wyszukiwarek, ale otwiera bramę do kolejnej krainy, pełnej „czytaczy”. Niestety, trzeba wiedzieć jak reklamować się w social mediach. Nie mniej warto dołączyć ikony do udostępniania na social mediach na naszym blogu.

Please follow and like us:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *