Jak wybrać słowa kluczowe do portfolio

Jak wybrać słowa kluczowe na stronę internetową.

Nadeszła pora na aktualizacje strony internetowej. Długo myślałem, jak zoptymalizować portfolio pod SEO oraz jak wybrać słowa kluczowe. Zaplanowałem przebudowę strony, utrzymanie jej w języku angielskim, optymalizacja strony pod SEO, dodanie słów kluczowych do strony, o których wcześniej nie myślałem, jako o przydatnym narzędziu w pozycjonowaniu. Jednak jak wybrać słowa kluczowe na stronę internetową lub portfolio?

Optymalizacja – strona internetowa (portfolio)

Plan jest prosty. W założeniach optymalizacja strony – mojego online portfolio, zawiera się w kilku krokach.

  • Pojedyncza strona, bez niepotrzebnych podstron (Single page)
  • Zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych (Responsive Web Design)
  • Ciekawa i strona przyjazna SEO
  • Podniesienie poziomu strony (wyższy poziom developerski i możliwość testowania automatycznego), tak aby obie cechy mogły już reprezentować moje umiejętności.
  • Ostatnim celem było nauczenie się nowych rzeczy, w bardzo ograniczonym czasie. W założeniach użycie metod Agile, skończenie zadań w dwóch Sprintach.

Jak dobrać słowa kluczowe do portfolio?

Planowanie

Adres URL docelowej strony

A dokładniej mowa tutaj jest o adresie podstrony np: http://jakas.strona/jak-parzyć-kawę-bez-wody, adres sam w sobie zawierający słowa kluczowe robi nam część roboty, przyciąga odwiedzającego, jeśli słowa kluczowe pasują wyszukiwanej frazie. W moim wypadku mam darmową domenę grombor.github.io od GitHub’a, więc ten punkt ominę. Dużo w domenie nie zmienię, podstron nie mam ponieważ w założeniu moje portfolio online ma być szybką i responsywna pojedynczą strona. W późniejszym czasie zamieniona zostanie na Single Page Aplication (SPA).


Główna fraza kluczowa

Popularne słowa kluczowe pasujące do naszego profilu. Tutaj rzecz jest oczywista. Póki nie mam dobrze rozwiniętej marki słowami kluczowymi będą: „kamil marchel”, „portfolio”. Tych słów postaram się używać najczęściej. Wskazują one ogólnie o czym jest strona.

Dodatkowe frazy kluczowe

Jak przyprawy do dobrego żarcia 🙂 podkreślą nam charakter strony, będą to synonimy i słowa podobne do frazy kluczowej, plus uszczególnienie. Wybrałem „front-end”, „developer”, „github”, „tester”, „hobbist” (aby nikt mnie nie posądził o kreowanie wizerunku kogoś, kim nie jestem) oraz „IT”. Wskazują one na moje silne strony i umiejętności. A słowa „Resume”, „Github” i „Contact me” pomogą w nakierowani na akcję (przeglądniecię mojego CV lub skontaktowanie się ze mną”

Narzędzia

optymalizacja title, naglowkow i tresci odbędzie

  • optymalizację title, naglówków i tresci będę robił w Visual Studio Code, moim zdaniem nie ma lepszego „lekkiego” IDE do edycji kodu
  • Słowa kluczowe wyszukałem za pomocą Semstorm, które opisałem w poście Darmowe narzędzia do słów kluczowych.

Działanie

Praktyka jest szybka i bajecznie prosta?

  • adres URL podstron powinien mówić o zawartości strony i zawierać frazy główne
  • frazy główne słów kluczowych musza się zawierać także w tytule strony, opisie, nagłówkach i akapitach
  • frazy dodatkowe muszą zawierać się w w opisie strony, nagłówkach i akapitach
  • muszę zadbać, aby każde słowo kluczowe powtarzało się na stronie (np. 3 razy)
  • musze zadbać, aby treści na stronie były czytelne i wartościowe oraz podejście, że treści są tworzone najpierw dla człowieka, następnie czytelne i wartościowe dla robotów wyszukiwarek (nigdy na odwrót).
  • moje portfolio online jest pisane ręcznie, bez użycia WordPress’a; dlatego cały proces będzie dużo dłuższy, niż przy użyciu WordPress’a i wtyczki YoastSEO, o której pisałem wcześniej.

Wnioski

  • Muszę sprawdzić i zoptymalizować treści <meta>
  • przerobić nagłówki
  • zadbać, aby treści były ciekawe, informowały wprost i zawierały słowa kluczowe
  • (dodatkowe) animacje ożywiły by stronę
  • (dodatkowe) optymalizacja Resume
Please follow and like us:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *